Anasayfa > Eğitim Programlarımız > İşletme Körlüğü İle Baş Etme

AMACI
 

İşletme körlüğü, bir organizasyonda kullanılan yöntem ve uygulamalarla ilgili alışkanlıklar oluşması sonucunda, organizasyon işleyişi ve süreçlerinde oluşabilecek hata ve olumsuzlukları görememe halidir. Mikro bağlamda, rotasyon, dışarıdan örgüte eleman katma, şikayet yönetimi gibi tedbirler körlüğü önlemede etkili olurken; makro bağlamda örgütün körleşmesi ve hedeflediği noktalara ulaşamaması risklerine karşı bir takım kapsamlı uygulamalar gerekli olmaktadır. Bu çerçevede eğitimin amacı, katılımcılarda işletme körlüğünün sebepleri, oluşum süreci ve körlükle baş etme konularında farkındalık yaratmaktır.  
 

SÜRE: 1 Gün
 

İÇERİK 

İşletme Körlüğü Kavramı
Mikro ve Makro Bağlamda İşletme Körlüğü
“Haşlanmış Kurbağa” Sendromu ve Öğrenilmiş Çaresizlik
İşletme Körlüğünün Örgütsel Öğrenmedeki Rolü
Ölçme ve Değerlendirme Körlüğü
Ulusal Kültür ve Örgüt Kültürü İşletme Körlüğünde Ne Derece Etkilidir?
Güç Mesafesinin Etkileri 
Belirsizlikten Kaçınmanın Etkileri
Bireyci Ya Da Ortaklaşa Davranışçı Olmanın Etkileri
Kültürel Anlamda Dişi Ya Da Erkeksi Olmanın Etkileri
İşletme Körlüğü Nasıl Engellenebilir?
İşletme Körlüğünü Aşmada Kalite Yönetimi
Proje (İyileştirme) Takımları
Kalite Çemberleri
Bireysel Öneri Sistemi
İşletme Körlüğünü Aşmada Mükemmellik Modelleri

 

UYGULAMA ŞEKLİ

Eğitim, görsel materyal destekli sunum ve örnek olay incelemeleriyle icra edilecektir. 

 

KİMLERE YÖNELİK

Her kademedeki yöneticiler ve her düzeydeki çalışanlar.

 

Copyright 2024 - Rotam Danışmanlık